Prototyp ve 14 dnech - Nový digitální produkt dokonale využil příležitost na trhu

JavaScript

Vývoj software

E-commerce

JavaScript
Next.js
React
Elasticsearch
14

dní na prototyp

70+ mil.

produktů

21

pokrytých zemí

Výzva

Vytvořit srovnávač zboží během jednoho měsíce?
 

Britský partner SummitMedia vycítil příležitost v dramaticky rostoucím trhu srovnávačů zboží, které byly regulované Googlem. Chopit se této příležitosti by však znamenalo vytvořit takový funkční digitální produkt během jednoho měsíce. Jinak by této příležitosti mohla využít konkurence. V oblasti technologických inovací nejde o neobvyklý jev. Čas často hraje proti business plánům našich klientů. Chopit se takové výzvy však znamená extrémní schopnosti a odvahu čelit všem nástrahám.

Řešení

Výjimečná schopnost navázat spolupráci se zahraničním partnerem. Rychle.
 

Bylo třeba zapojit veškeré naše síly a zkušenosti. Navázat dobrý vztah s partnerem přestože nás dělilo přes tisíc kilometrů. Rychle sestavit funkční a sehraný tým schopný agilně dodat takové řešení včetně splnění veškerých podmínek pro srovnávače zboží ze strany Google.

Primárním cílem bylo rychlé vybudování prototypu, který ověří business model a vytvoří na trhu prostor pro kompletní produkt, který bude agilně rozvíjen na základě tohoto prototypu. Celkovou architekturu však bylo třeba navrhnout velmi promyšleně, aby bylo možné zajistit budoucí obrovské nároky na propustnost systému a jeho výkon.

Technické parametry

1. Elasticsearch

2. Soulad s regulací Google pro srovnávače zboží

3. Dvě samostatné služby, které se starají o import dat z různých zdrojů:

  • Stahování feedů zboží ze serveru Googlu
  • Komunikace s frontendem a Elasticsearch

4. Stahování feedů z Bingu a Yahoo

5. Aplikace Feed Auditor, která:

  • Reportuje chyby z feedu zboží přímo prodejcům a navrhuje úpravy
  • Zrychluje celý proces nahrávání zboží do srovnávače
  • Zvyšuje relevantnost a vyhledatelnost produktu

Výsledek

Konkurenceschopný digitální produkt v rekordním čase.
 

V extrémním vypětí a díky zkušenostem týmu z předchozích zahraničních produktů jsme dokázali vytvořit základ úspěšného porovnávače zboží a pomoci našemu partnerovi obstát s novým, inovativním businessem na novém trhu.

Productcaster se stal jedním z nejvyužívanějších srovnávačů v Británii, Německu, Francii a dalších více jak 21 zemích, který sdružoval více jak 70 milionů produktů a dokázal šetřit podstatné náklady stovkám eshopů.

Díky extrémní houževnatosti a agilitě vývoje projekt uspěl a později se transformoval do komplexnějších služeb pro eshopy.