Inovací e-shopu k výraznému snížení nákladů nejen během vánočního období

Business & IT Analýza

Testing

Vývoj software

E-commerce

JavaScript
Elasticsearch
Symfony
C#
PHP
Python
MariaDB
Redis
PostgreSQL
.NET
React.js
Jira Core
Jira Software
Jira Service Management
Confluence
Trello
Bitbucket
Bamboo
Sourcetree
Automatizace
Automatizované testování
Jest
MongoDB
MQTT
Power BI
Risk management
Testing strategie
Best practices in testing
22mil.+

požadavků každé Vánoce

3 měsíce

do prvního uvedení na trh

100%

dostupnost i během Vánoc

6násobný

držitel ocenění ShopRoku

Výzva

Řešení na míru pro přední hračkářství na českém trhu

Společnost Famico, která provozuje e-shop Maxikovy-Hracky.cz, nás před více než deseti lety kontaktovala s požadavkem tvorby nového e-shopu. Ten měl převzít veškerá data ze stávajícího systému a stavět na rozhraní, které bude splňovat moderní nároky na automatizaci. V dnešní době mají zákazníci stále vyšší očekávání, což e-shop musel dokonale reflektovat.

Nové řešení obchodního kanálu také muselo bezchybně komunikovat s novým systémem řízení skladů neboli WMS (warehouse management system). To bylo obzvláště relevantní kvůli období, během kterého nás klient kontaktoval – těsně před hlavní nákupní sezónou roku – Vánoci. WMS musel zvládat nápor objednávek a o každé z nich držet dokonalý přehled.

Na tvorbu nových systémů nebylo moc času – veškerá dodatečná očekávání jsme tedy museli co nejdříve komunikovat, a obratem na nich začít pracovat.

Řešení

Převedení vize do digitální reality

V rámci tříměsíční práce jsme se zaměřili hlavně na vytvoření zcela nového jádra nákupní platformy, vypracování unikátního systému kategorizace a digitalizaci WMS. Nákupní jádro ovládá jednotlivé autonomní moduly, například: 

  • 3 různé frontendy (e-shopy),
  • CRM modul pro podporu prodeje,
  • Nástroj pro správu logistiky,
  • Modul pro správu feedů,
  • Monitorovací systém běhu celé platformy.

Konkrétní technologie, kterých jsme u práce využili, byly následující:

  • programovací jazyky: JavaScript, PHP, Python, C#,
  • frameworky: React.js, Symfony, .NET,
  • databáze: MariaDB, Elasticsearch, Redis, PostgreSQL,
  • další technologie: RabbitMQ.
     

Výsledek

Spuštění za 3 měsíce a dosažení markantních úspor

První verzi e-shopu jsme dostali na trh během tří měsíců. Díky novému systému kategorizace se nám podařilo klientovi výrazně ušetřit náklady. Kategorie se totiž díky němu plní dynamicky na základě jejich vlastností, a není zde tedy zapotřebí manuálního zásahu.

Klientovi se uvolnily kapacity na další aktivity, jako bylo rozšiřování sortimentu a optimalizace cesty zákazníka u populárního zboží. 

E-shop jsme převzali pod svou správu a neustále jej rozšiřovali tak, aby reflektoval zvyšující se očekávání zákazníků i businessové nároky klienta.

Od té doby si e-shop během Vánoc drží 100% uptime – ani jednou nevykazoval technické problémy, a tak zajišťuje svým zákazníkům ničím nerušený a rychlý nákup dárků pod vánoční stromeček.

Maxikovy-hracky.cz získaly v každém roce za období 2010–2015 ocenění ShopRoku, které uděluje Heureka Group. Na přední příčky soutěže se e-shop dostal i v letech 2016 a 2020.