Inovací e-shopu k výraznému snížení nákladů nejen během vánočního období

Business & IT Analýza
Testing
Vývoj software
E-commerce
požadavků každé Vánoce
do prvního uvedení na trh
dostupnost i během Vánoc
držitel ocenění ShopRoku
Výzva
Řešení na míru pro přední hračkářství na českém trhu
Společnost Famico, která provozuje e-shop Maxikovy-Hracky.cz, nás před více než deseti lety kontaktovala s požadavkem tvorby nového e-shopu. Ten měl převzít veškerá data ze stávajícího systému a stavět na rozhraní, které bude splňovat moderní nároky na automatizaci. V dnešní době mají zákazníci stále vyšší očekávání, což e-shop musel dokonale reflektovat.
Nové řešení obchodního kanálu také muselo bezchybně komunikovat s novým systémem řízení skladů neboli WMS (warehouse management system). To bylo obzvláště relevantní kvůli období, během kterého nás klient kontaktoval – těsně před hlavní nákupní sezónou roku – Vánoci. WMS musel zvládat nápor objednávek a o každé z nich držet dokonalý přehled.
Na tvorbu nových systémů nebylo moc času – veškerá dodatečná očekávání jsme tedy museli co nejdříve komunikovat, a obratem na nich začít pracovat.
Řešení
Převedení vize do digitální reality
V rámci tříměsíční práce jsme se zaměřili hlavně na vytvoření zcela nového jádra nákupní platformy, vypracování unikátního systému kategorizace a digitalizaci WMS. Nákupní jádro ovládá jednotlivé autonomní moduly, například:
- 3 různé frontendy (e-shopy),
- CRM modul pro podporu prodeje,
- Nástroj pro správu logistiky,
- Modul pro správu feedů,
- Monitorovací systém běhu celé platformy.
Konkrétní technologie, kterých jsme u práce využili, byly následující:
- programovací jazyky: JavaScript, PHP, Python, C#,
- frameworky: React.js, Symfony, .NET,
- databáze: MariaDB, Elasticsearch, Redis, PostgreSQL,
- další technologie: RabbitMQ.
Výsledek
Spuštění za 3 měsíce a dosažení markantních úspor
První verzi e-shopu jsme dostali na trh během tří měsíců. Díky novému systému kategorizace se nám podařilo klientovi výrazně ušetřit náklady. Kategorie se totiž díky němu plní dynamicky na základě jejich vlastností, a není zde tedy zapotřebí manuálního zásahu.
Klientovi se uvolnily kapacity na další aktivity, jako bylo rozšiřování sortimentu a optimalizace cesty zákazníka u populárního zboží.
E-shop jsme převzali pod svou správu a neustále jej rozšiřovali tak, aby reflektoval zvyšující se očekávání zákazníků i businessové nároky klienta.
Od té doby si e-shop během Vánoc drží 100% uptime – ani jednou nevykazoval technické problémy, a tak zajišťuje svým zákazníkům ničím nerušený a rychlý nákup dárků pod vánoční stromeček.
Maxikovy-hracky.cz získaly v každém roce za období 2010–2015 ocenění ShopRoku, které uděluje Heureka Group. Na přední příčky soutěže se e-shop dostal i v letech 2016 a 2020.
Pojďme vytvořit něco úžasného
Budete překvapeni, co spolu dokážeme.