Inovací e-shopu k výraznému snížení nákladů nejen během vánočního období

22mil.+

požadavků každé Vánoce

3 měsíce

do prvního uvedení na trh

100%

dostupnost i během Vánoc

6násobný

držitel ocenění ShopRoku

Výzva

Řešení na míru pro přední hračkářství na českém trhu

Společnost Famico, která provozuje e-shop Maxikovy-Hracky.cz, nás před více než deseti lety kontaktovala s požadavkem tvorby nového e-shopu. Ten měl převzít veškerá data ze stávajícího systému a stavět na rozhraní, které bude splňovat moderní nároky na automatizaci. V dnešní době mají zákazníci stále vyšší očekávání, což e-shop musel dokonale reflektovat.

Nové řešení obchodního kanálu také muselo bezchybně komunikovat s novým systémem řízení skladů neboli WMS (warehouse management system). To bylo obzvláště relevantní kvůli období, během kterého nás klient kontaktoval – těsně před hlavní nákupní sezónou roku – Vánoci. WMS musel zvládat nápor objednávek a o každé z nich držet dokonalý přehled.

Na tvorbu nových systémů nebylo moc času – veškerá dodatečná očekávání jsme tedy museli co nejdříve komunikovat, a obratem na nich začít pracovat.

Řešení

Převedení vize do digitální reality

V rámci tříměsíční práce jsme se zaměřili hlavně na vytvoření zcela nového jádra nákupní platformy, vypracování unikátního systému kategorizace a digitalizaci WMS. Nákupní jádro ovládá jednotlivé autonomní moduly, například: 

  • 3 různé frontendy (e-shopy),
  • CRM modul pro podporu prodeje,
  • Nástroj pro správu logistiky,
  • Modul pro správu feedů,
  • Monitorovací systém běhu celé platformy.

Konkrétní technologie, kterých jsme u práce využili, byly následující:

  • programovací jazyky: JavaScript, PHP, Python, C#,
  • frameworky: React.js, Symfony, .NET,
  • databáze: MariaDB, Elasticsearch, Redis, PostgreSQL,
  • další technologie: RabbitMQ.
     

Výsledek

Spuštění za 3 měsíce a dosažení markantních úspor

První verzi e-shopu jsme dostali na trh během tří měsíců. Díky novému systému kategorizace se nám podařilo klientovi výrazně ušetřit náklady. Kategorie se totiž díky němu plní dynamicky na základě jejich vlastností, a není zde tedy zapotřebí manuálního zásahu.

Klientovi se uvolnily kapacity na další aktivity, jako bylo rozšiřování sortimentu a optimalizace cesty zákazníka u populárního zboží. 

E-shop jsme převzali pod svou správu a neustále jej rozšiřovali tak, aby reflektoval zvyšující se očekávání zákazníků i businessové nároky klienta.

Od té doby si e-shop během Vánoc drží 100% uptime – ani jednou nevykazoval technické problémy, a tak zajišťuje svým zákazníkům ničím nerušený a rychlý nákup dárků pod vánoční stromeček.

Maxikovy-hracky.cz získaly v každém roce za období 2010–2015 ocenění ShopRoku, které uděluje Heureka Group. Na přední příčky soutěže se e-shop dostal i v letech 2016 a 2020.