Expanze projektového týmu Stellantis o 800% během 6 měsíců

4

značky automobilů

7

evropských trhů

15

instancí e-commerce platformy

40

růst členů týmu během 6 měsíců

Výzva

Během vrcholu celosvětové pandemie, kdy se zavřely veškeré kamenné obchody, byl mezinárodní automobilový koncern Stellantis (dříve PSA a FCA) nucen transformovat svoji prodejní strategii do online prostředí. Rozhodl se proto vybudovat revoluční e-commerce platformu obsluhující několik klíčových automobilových značek koncernu. Kvůli přísným pandemickým restrikcím a turbulentní situaci na trhu se jednalo o mimořádně náročný úkol – a to jak z hlediska času, tak organizace.

V online prostředí bylo zapotřebí se v první řadě zaměřit na uživatelskou zkušenost. Ať už se jednalo o prezentacii 3D modelu vozidla, rezervaci automobilů pro testovací jízdy, komplexní modely financování nebo samotné doručení nového auta, každé z těchto témat znamenalo technologickou i legislativní výzvu. Platforma měla běžet v sedmi zemích a každá měla specifické požadavky.

V dnešní době až 63 % spotřebitelů přemýšlí, že svůj příští vůz koupí přes internet. Na začátku roku 2020 však šlo pro většinu spotřebitelů o něco nepředstavitelného. Dramatická situace na trhu rapidně zrychlila inovační cyklus a jen ti, kteří dokázali rychle reagovat, z ní dokázali těžit.

Řešení

Rapidní škálovatelnost projektu, týmu i práce 

Tým INVENTI, ve spolupráci s technologickým partnerem, musel rychle a flexibilně reagovat na měnící se nároky zákazníků Stellantisu. Původní pětičlenný tým se během několika měsíců dynamicky rozrostl o 40 invenťáků, kteří projekt během náročných podmínek posouvali vpřed. 

Tým převzal základ existující technologickou infrastrukturu klienta, vylepšil celou platformu a do instancí pro jednotlivé dílčí trhy reflektoval jejich specifické potřeby. Aby se dodržovaly termíny projektu, primárně bylo zapotřebí zvládnout organizaci rapidně rostoucího týmu. V tu dobu se jednalo o jeden z nejnáročnější úkolů, před kterým jsme kdy stáli.

Škálovatelná organizační struktura týmu musela být podložena kvalitním technologickým zázemím, aby se vývojové týmy neustále podporovaly a projekt úspěšně a včas dokončily.

INVENTI se na projektu podílelo napříč celkovým životním cyklem. Naše aktivity zahrnovaly:

  • sběr a definici požadavků,
  • analýzu, návrh a implementaci řešení,
  • kompletní testing implementací,
  • future-proofing celého řešení,
  • provoz a podporu produkčních prostředí.

Výsledek

Revoluční platformu pro online prodej jsme spustili za 6 měsíců v 15 instancích pro první automobilku. V průběhu následujících měsíců jsme platformu spustili pro další evropské země a značky a další průběžně přibývají.

Již první týden po spuštění byly provedeny desítky objednávek. E-commerce řešení, které se Stellantis rozhodl pomocí našeho týmu implementovat, pomohlo opět nastartovat jeho prodeje. Platforma dále provádí sběr dat o chování uživatelů, umožňuje tedy chytře optimalizovat prodejní kanály dle potřeb specifických trhů.