C-Suite Meetup vol. 5: Jak se podařil?

29. února 2024 proběhl na naší pražské pobočce INVENTI již pátý C-Suite Meetup. Tentokrát byl zaměřen na umělou inteligenci – téma, které hýbe byznysovým světem. Nesl označení „AI revoluce, nebo hype? Rok od boomu“. Akce do naší konferenční místnosti přivedla téměř 100 lidí, kdy většinu z nich tvořili majitelé a vysoce postavení manažeři firem z nejrůznějších odvětví. Ti s námi sdíleli své poznatky ohledně AI a také se mohli zapojovat do hlasování, ve kterém jsme je vyzývali k odpovědím na palčivé otázky.


Use cases, rizika a celková implementace AI do firemních procesů

Hlavní diskuzní panel obohatili hosté, kteří mají s umělou inteligencí praktické zkušenosti. Průběhem celého dopoledne přinášeli svůj odborný pohled na věc z hlediska integrace AI do firemních systémů a digitálních produktů, ale také výzev, které tento boom nevyhnutelně přináší.

Jedním z řečníků byl také Jan Šilhavý, který v INVENTI zastává roli Chief Experience Officer. Jedná se o jednoho z průkopníků využívání AI v naší společnosti.

Meetup byl rozdělen na dva diskuzní bloky, ve kterých vystupovali vždy tři hlavní řečníci.

První trojici tvořil Radim Kracík, CTO v marketingové agentuře Effectix. Radim má ambici neustále inovovat a zlepšovat služby pro klienty. Generative AI tedy byla pod jeho drobnohledem již od jejího počátku. Sdílel s námi use cases, do kterých se v Effectix rozhodli jít, jak se jim podařilo samotné využívání AI odstartovat a nastínil slepé cesty, ze kterých museli vykličkovat.

Dále do ní patřil Tomáš Kapler, AI konzultant a lektor. Pomáhá jednotlivcům, firmám, ale například i školám identifikovat a maximálně využívat příležitostí, které AI přináší. Současně píše čtený blog kapler.cz. Podělil se s námi o typické reakce ve firmách, do kterých přijde s implementací AI pomoci, jejich nejčastější use cases, ale také prozradil, jak se jim daří z AI vytěžit něco hmatatelného.

Radima a Tomáše doplňoval invenťák Honza Šilhavý, který se vypracoval z Head of JavaScript & PHP na CXO. Jelikož má široký vhled do vývojových procesů, diskutoval o příležitostech i rizicích, které do nich mohou přinášet AI nástroje a jak vůbec rozpoznat, zda je umělá inteligence z hlediska projektových potřeb tím pravým. 


Druhou trojici pak tvořil Adam Horzenberger, CTO v Packeta Group (Zásilkovna). Adam stojí za technologickým a technickým řešením od jednotlivých provozních aplikací přes Z-BOXy po robotické sortery a depa. V rámci diskuze nám pověděl, jaké use cases se rozhodli řešit jako první a jak se k nim přistupovalo. Nebál se jít ani do konkrétních čísel, co se dopadů a výsledků týče. 

Dále Pavel Wimmer, spoluzakladatel společností DNAi a Tekies. Společně se svým týmem AI expertů, matematiků a AI vědců pomáhá firmám s implementací AI do jejich procesů, ale také vytváří futuristická řešení, která mohou životy všech z nás významně obohatit. Podělil se s námi o to, co chtějí firmy nejčastěji řešit, co jim nejčastěji pro úspěšnou AI transformací chybí a jak jim Pavel společně s odborníky v celém procesu pomáhá.

Do diskuzního panelu tohoto bloku přijal pozvání i Karel Šimánek, CEO ve společnosti BigHub, která podává pomocnou ruku všem firmám, které jsou připraveny investovat do inovace, a tedy posunout se vpřed. BigHub navrhuje konkrétní řešení, jak při transformaci postupovat nebo jak využít maximum z cloudových a IoT řešení. S Karlem jsme rozvedli diskuzi o tom, jak se v průběhu času některé požadavky a představy firem mění a také jak je možné firmám v AI co nejlépe pomoci.


AI jako zásadní prvek inovace

Během celého dopoledne přišla řeč na několik důležitých a velice inspirativních témat, všichni jsme se však shodli na jednom – AI není pouze dočasným trendem. Jedná se o klíčový prvek inovace firem, a když se k němu správně přistupuje, může se výrazně zvýšit jejich konkurenceschopnost a provozní efektivita. Umělá inteligence se neustále vyvíjí a člověka alespoň prozatím nemůže nahradit. Lidé, kteří s AI umí pracovat, však pravděpodobně nahradí ty, kteří s ní pracovat nechtějí nebo to neumí.

Řečníci po svých vstupech vystavovali „AI vysvědčení“, kdy zhodnotili, co se dobře povedlo jim, nebo firmám, kterým s AI implementací pomáhají. Všichni se však shodli na tom, že AI představuje reálnou přidanou hodnotu, která bude s časem růst. Abyste však byli v tomto ohledu úspěšní, vybavte se otevřeným mindsetem a schopností prakticky aplikovat AI, tedy s jasně definovanými cíli a přínosy pro váš byznys. 


Jaké byly ohlasy na Meetup?

Všichni účastníci hodnotili akci velmi pozitivně, což dokládá i zpětná vazba, kterou jsme nasbírali prostřednictvím hlasování v interaktivní aplikaci. Oceňovali možnost networkingu, profesionální atmosféru a organizaci akce a také její informační hloubku.

Zatímco některé ze zúčastněných firem přistupují k integraci a implementaci AI pouze na experimentální rovině, jiné se již věnují rozsáhlým strategickým AI iniciativám, které od základu mění způsob jejich chodu. Mezi nejpoužívanější aplikace ze strany účastníků patřily Copilot, Deeply, ChatGPT a nejčastěji si jimi pomáhají pro psaní kódu, analýzu dat a automatizaci firemních procesů.

Zájem o využití AI v byznysu je enormní. I proto jsme museli několik dní před realizací akce uzavřít registrace. Naše prostory jsou totiž bohužel omezené, ale už nyní přemýšlíme nad způsoby, jak mohou naše kanceláře pojmout ještě více zájemců. 

Končí tímto naše série Meetupů? Rozhodně ne. Právě naopak! Brzy vyhlásíme termín další akce – její téma? Na základě feedbacku účastníků by byla vítaná automatizace ve firmách nebo risk management. Sledujte nás na sociálních sítích nebo zajdete svou e-mailovou adresu níže. Zavčas vás o nadcházejícím Meetupu informujeme.

Nenechte si ujít další z plánovaných C‑Suite Meetupů.

Radí Vám dáme vědět o dalších setkáních. 👇

Mohlo by vás zajímat z minulého C-Suite Meetupu: