C-Suite Meetup vol. 6: Jak na úspěšnou digitalizaci výrobní firmy
Tržní prostředí se dramaticky proměňuje. Využívání technologií ve výrobních firmách je zcela jistě jednou z největších výzev. Analýzy a reporty jsou plné termínů od AI po kyberbezpečnost.
Jak na nich stavět svoji konkurenční výhodu? A je to vůbec možné? Jakou roli při transformaci hrají technologie a jakou naši lidé? Jak si s tak složitými otázkami poradit? Přijďte diskutovat s našimi hosty při dobré snídani a společném obědu.
TERMÍN
23. května 2024
9:00–13:00
MÍSTO
INVENTI
Táborská 31, Praha 4
REGISTRACE UZAVŘENA
Přečtěte si o našem meetupu
Meetup v kostce:
Jsou technologie budoucností firem? Daří se nám hledat smysluplnou cestu vpřed?
Efektivní implementace technologií bývá náročná, zdlouhavá a plná nástrah, na které je třeba se připravit Přijďte diskutovat s těmi, kteří to dokázali. Inspirujte se úspěšnými příběhy a zkušenostmi. Řeč bude nejen o technologiích, ale také způsobech financování či lidských apektech řízení změn.
Pro ty, kteří jsou odpovědní za inovace a budoucnost výrobních firem.
Meetup je určen těm, kteří řídí strategii, inovace, transformace a digitalizační projekty především ve středně velkých výrobních firmách. Pro majitele, CEO, CTO, CIO, COO nebo projektové manažery je důležité vize přetavit ve fungující realitu. Naši hosté vás mohou nasměrovat a inspirovat.
Pojďme diskutovat a sdílet své zkušenosti z digitální transformace v průmyslu.
Povídat si budeme o digitalizaci zejména ve výrobních firmách. Naši hosté nasdílí zkušenosti z digitalizace nevýrobních procesů jako oběh dokumentů, sběr a zpracování dat, logistika či různé agendy spojené s řízením lidí. Otevřeme i téma řízení takových projektů nebo možnosti dotačních titulů.
Inspirace, networking, přátelská atmosféra a dobré jídlo.
Tento meetup vám poskytne inspiraci, tipy a networking pro naplnění vašich vizí a pomůže vám na vaší cestě k budoucnosti. Ať už jsou vaše zkušenosti či názory jakékoliv, určitě se seznámíte s novými lidmi z oboru a užijete si příjemné dopoledne završené společným obědem.
Kdo na akci vystoupí
Po absolvování studií ve Finsku a ve Francii se dostal k vedení projektů v oblasti interní digitalizace v ZF Engineering Plzeň. Společně s jeho týmem implementoval interní digitalizační portál. Tento portál není pouze prostředkem k informování zaměstnanců o aktivitách týmu, ale především slouží jako zdroj inspirace pro další digitalizaci. Aktivně podporuje kolegy napříč firmou k samostatné digitalizaci z vlastní iniciativy. Věří totiž, že zaměstnanci nejlépe znají potřeby své práce a mají největší motivaci k úspěšné změně. Díky low-code/no-code technologiím jsou schopni rychle a efektivně vytvářet vlastní aplikace, portály a digitalizované pracovní postupy. Jeho přístup k digitalizaci spočívá v podpoře a poskytování nástrojů pro samostatnou iniciativu zaměstnanců, což vede k organickému a udržitelnému růstu digitální transformace ve firmě. Jeho práce není jen o implementaci konkrétních technologií, ale o vytváření kultury a prostředí, ve kterém je digitální inovace přirozenou součástí firemního života.
Tomáš se zaměřuje na poskytování konzultačních a poradenských služeb pro podnikatele. Jeho hlavním cílem je pomáhat podnikatelům zvládnout kritické okamžiky a strategicky řídit jejich firmy směrem k úspěchu. Specializuje především na oblasti dotací a projektového řízení. Jeho služby zahrnují monitorování dotací, přípravu a zpracování projektových žádostí, spolupráci na projektových podnikatelských záměrech a zpracování žádostí o dotace. Jako zakladatel a jednatel STRATUS LYNX má také zkušenosti s tvorbou projektových rozpočtů, dotačním managementem projektů a administrativním zajištěním jejich realizace. Je aktivním členem Národního registru poradců Hospodářské komory ČR a Hospodářské komory Praha 1. Kromě toho je také členem předsednictva Asociace energetických manažerů. Jeho práce spočívá v poskytování komplexních poradenských služeb a vytváření efektivních strategií pro úspěch podnikatelů ve stále konkurenčnějším obchodním prostředí.
Většinu profesního života se zabývá budováním a optimalizací firemních procesů, v posledních letech včetně zavádění digitalizace a automatizace. Specializuje se na přípravu strategií digitální transformace firem, na posuzování (audity) digitální a technologické připravenosti firem, a na dopady digitální ekonomiky do personálních činností firem. Hlavní důvod nízkého rozšíření digitalizace v ČR vidí v tom, že manažeři firem nedostatečně rozumí přínosům digitalizace pro inovace procesů, produktů i business modelů svých firem, a proto je pro ně obtížné nadefinovat jasné zadání s dopadem na jejich strategii a ekonomiku. Dodavatelé zase nedostatečně rozumí firmám jako celku a místo koncepčního, strategického přístupu se snaží nabízet partikulární řešení. Navíc často hovoří jazykem odborníků, kterému management vůbec nerozumí. Sám sebe vnímá jako „tlumočníka“ mezi těmito světy, dívá se na digitalizaci z pohledu manažera firmy, ne dodavatele – specialisty.
Po škole založil firmu na vývoj software a prodej počítačů. Později svoji firmu prodal a dostal se až na pozici zástupce ředitele v mezinárodní firmě vyrábějící počítače pro největší světové značky. V rámci této práce strávil i rok ve Spojených státech. Jako manažer vystudoval MBA a u oboru vzdělávání již zůstal. Jako konzultant, kouč a lektor se věnuje zejména měkkým dovednostem, pomáhá vytvářet a implementovat strategie, rozvíjet projektové řízení a další důležité oblasti managementu. Za dobrý výsledek své práce považuje zejména to, když střední manažeři získají dovednosti řídit a měnit firmu, či organizaci, ve které působí. Spolu se svými kolegy působí prostřednictvím firmy trimcon.cz v mnoha firmách a organizacích ať už soukromých, tak ve státní správě. Kromě lektorování na studiu MBA se můžete s jeho přístupem k managementu seznámit na YouTube kanále Povídání o managementu a jeho články najdete na webu management.cz.
Pavel se převážně zaměřuje na podnikání a řízení malých a středních firem více než 25let. V posledních letech zúročuje své zkušenosti ve firmách, které procházejí "stresovým obdobím".
Po vojně vymyslel, založil svoji firmu K.P.M. Care, kterou 10let řídil a prodal. Další dekádu jako člen představenstva Model obaly řídil divizi copacking. Vytvořil a zavedl značku Copack Plus, řídil dva výrobní závody v Nymburce a Opavě. Další pět let se věnoval revitalizaci firmy Hit Office. Má zkušenosti z vlastní firmy, nadnárodní společnosti, MLM, rodinné firmy. Dnes pracuje jako výrobní ředitel ve strojírenské firmě, věnuje se vlastnímu projektu Findoktor, a projektu To Toho jako mentor.
Pro úspěšné řízení výroby i společnosti je třeba mimo jiné měřit, t.j. získávat, zpracovávat, analyzovat, prezentovat a uchovávat větší množství dat. Digitalizace pro mě je jedním z nástrojů, jak toto efektivně zvládnout. Jakékoliv rutinní činnosti jako reporting, plánování výroby, import objednávek a tak dále jsou pro digitální automatizaci chutným soustem. Má za sebou úspěšné projekty např. plánování výroby a materiálu (150x4varianty výrobků/21strojů/3směny), návrhy paletizace-umístění konkrétního produktu na konkrétní paletě na základě aktuální objednávky, posouzení výroby s kalkulačním modulem.
Ředitel společnosti ACCU, kde využívá své bohaté zkušenosti jako vystudovaný elektroinženýr. Po deseti letech vedení inženýrského týmu ve společnosti AU Optronics, významném výrobci LCD obrazovek, přešel do firmy ACCU, která poskytuje služby v oblasti kvality a skladování.
Od svého nástupu do ACCU v roce 2016 se Jiří postupně vypracoval na pozici ředitele a během jeho působení firma expandovala do Německa, Spojeného království a Jihoafrické republiky. Během této doby se obrat společnosti zčtyřnásobil, což bylo dosaženo mimo jiné díky úspěšnému rozšíření služeb do elektromobilového průmyslu a postupné digitalizaci procesů.
Jedním z klíčových projektů, na kterém Jiří a jeho tým pracovali, je vývoj interního Projektového systému ARTIS PM. Tento systém byl úspěšně implementován u nejvýznamnějšího klienta společnosti a další moduly jsou již v přípravě, což dále přispívá k efektivitě a růstu firmy.
Program meetupu
9:00–9:30 | Společná snídaně v INVENTI |
9:30–9:45 | Zahájení meetupu |
9:45–10:30 | Digitalizace ve firmách: Reálné příběhy (nejen) z výroby |
10:30–11:00 | Coffee break & Networking |
11:00–12:00 | Jak k digitalizaci přistoupit: Od řízení lidí po financování |
12:00–13:00 | Společný oběd v INVENTI & Networking |
Digitalizace ve firmách: Reálné příběhy (nejen) z výroby
V prvním bloku si se zástupci firem budeme povídat o jejich konkrétních přístupech k digitalizaci a příbězích, které ve spojení s tímto tématem zažívají.
Nasdílíme, jak k digitalizaci přistupují ve společnosti ZF. Ukážeme různé příklady digitalizace agend a procesů. Popovídáme si o úskalích s digitalizací firmy, jejíž procesy fungují pomocí papíru a tužky. Podíváme se také na to, jak lze skrze digitalizaci zefektivnit výstupy z kontroly kvality.
Jak k digitalizaci přistoupit: Od řízení lidí po financování
Ve druhém diskuzním bloku se na téma podíváme z jiné strany. Budeme především diskutovat o tom, jak k digitalizaci přistoupit a zajistit tak kýžený úspěch transformace.
Povíme si, jak najít největší potenciál a jak takové projekty plánovat a řídit. Podělíme se o možnosti, které se nachází v dotačních výzvách a jak takových příležitostí využít. Budeme diskutovat o tom, jakou roli při transformaci hrají naši zaměstnanci a jak otevřít naši firemní kulturu změnám.
Co o meetupech říkají naši návštěvníci
Nenechte si ujít další z plánovaných C‑Suite Meetupů.
Radí Vám dáme vědět o dalších setkáních. 👇