Recept na úspěšný digitální produkt: 7 ingrediencí, které vám nesmí chybět

Byznysová vize je jedna věc, uvedení do praxe už však bývá o něčem jiném. To si uvědomil každý, kdo někdy vyvíjel digitální produkt. Přesně proto roste zájem o vývoj s externím partnerem, který může nápadům vdechnout život a přinést potřebné know-how.

Na našem C-suite Meetupu s názvem Jak na raketový start digitálního produktu jsme se dotkli mnohých palčivých témat. Jak se připravit na spolupráci s IT společností? Jak rozpoznat ten správný okamžik k zahájení spolupráce? A stojí takové partnerství za to?

Do diskuze se aktivně zapojilo téměř 40 účastníků, kteří vyjadřovali své názory přes hlasovací nástroj Slido. 52 % z nich už mělo více zkušeností s vývojem digitálních produktů, 16 % mělo za sebou vývoj prvního, 24 % se na první zkušenost chystalo a 8 % z nich se pouze rozhlíželo.

Do našeho panelu přijala pozvání Jelena Holomany (spoluzakladatelka eHealth aplikace Mindwell) a Marek Trúchly (spoluzakladatel aplikace pro investování Brokero). Skupinu pak obohatili také Honza Šilhavý (Chief Delivery Officer v INVENTI) a Ondra Habalík (Customer Success Manager v INVENTI). 

Jelena Holomany
CEO, Mindwell

Marek Trúchly 
Zakladatel, Brokero

Ondřej Hrabalík
Customer Success Manager, INVENTI 

Jan Šilhavý
CDO, INVENTI

Digitální e-terapeutická platforma, která poskytuje profesionální psychickou pomoc. Jednotlivé moduly fungují na principu kognitivně-behaviorální terapie a mají srovnatelnou účinnost jako osobní sezení u psychologa. Mindwell je registrovaným poskytovatelem zdravotní péče a pomáhá pokrýt nedostatek psychologů a psychiatrů v našich končinách.

FinTech aplikace zaměřená na investičně-zpravodajský servis. Ten zprostředkovávají dva zkušení investiční makléři, kteří se zaměřují primárně na západoevropské a americké trhy. Díky aplikaci může své finance začít zhodnocovat každý – pomocnou ruku však podává i ostřílenějším investorům. 

 

A na čem jsme se shodli?
Že vývoj úspěšného softwarového produktu není jen o dobré práci s technologiemi, ale hlavně o správném přístupu. Pojďme si o všech ingrediencích něco málo povědět, abyste zjistili, bez čeho se na této cestě neobejdete.

1. Správná organizace týmu

Vybrat vhodné technologické řešení sice může být u některých produktů oříškem, ale často je problém spíše na straně lidských zdrojů. Pokud řídíte vývojový tým, budete potřebovat pokročilé organizační schopnosti a předchozí zkušenosti s budováním digitálního produktu. V opačném případě totiž není možné efektivně nastavovat priority, kontrolovat plnění očekávání či konzultovat implementaci konkrétních řešení.

V případě, že vývoj vašeho produktu řešíte přes externího partnera, si připravte návrh, který bude dostatečně srozumitelný. Zahrňte do něj vaše očekávání, cíle a relevantní data o trhu, na kterém vaše společnost funguje. Výhoda takové spolupráce spočívá v tom, že vám bude k dispozici celý tým sehraných profesionálů.

V případě investiční aplikace Brokero představovalo zpracování co nejpřesnějšího zadání jednu z největších výzev. Jak řekl spoluzakladatel Marek Trúchly: „Díky několikatelým zkušenostem v pozici investičních makléřů jsme dobře věděli, co chceme. Jen jsme nevěděli, jak to realizovat v praxi. Proto jsme se obrátili na INVENTI.” Po sérii workshopů a rozhovorů s námi si udělali jasno a dostali se s vývojáři na stejnou notu. 

2. Otevřená mysl

Limity digitálního produktu se často odvíjejí od limitů vaší mysli. Pokud se chcete raketově dostat na trh, je potřeba si uvědomit, že proces může být od vašich původních představ velmi odlišný.  Jakmile se do vývoje pustíte, nemusí být potřeba projekt ošetřit pouze technologicky. Významnou roli v celém procesu 

Zjistěte, které další ingredience potřebujete na raketový start digitálního produktu.

Otevřete si tento článek: